Algemene voorwaarden voor leden van het Beroeps Label Paarden Therapeuten BLPT

Hieronder vindt u de algemene voorwaarden voor een lidmaatschap bij het Beroeps Label Paarden Therapeuten.

Wij gaan ervan uit dat u het reglement hebt gelezen en kent als u zich bij ons inschrijft als lid.

Art. 1 Toepasselijkheid

  • Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle leden van BLPT.
  • In dit reglement zijn de statuten verder uitgewerkt en aanvullend van de Beroeps Label Paarden therapeuten.
  • Ieder lid committeert zich aan alle bepalingen in deze voorwaarden.

 

Alle afgestudeerden en studenten van HSA zijn welkom om bij BLPT-lid te worden!

Mensen afgestudeerd buiten de HSA moeten in een schriftelijke toets slagen voordat het bestuur van BLPT kan beslissen over het toekennen van een lidmaatschap van deze.

Ieder lid dient zelf aan te geven welke opleiding/ nascholing is gevolgd. Indien het lid dit niet kan aangeven, beslist het bestuur omtrent de indeling van het lid in een van de afdelingen. Indien het lid niet akkoord is met de plaatsing van het lid in een afdeling dan is een lidmaatschap niet mogelijk.

 

Art. 2  Leden

2.1. De aanmelding voor het lidmaatschap geschiedt door het inzenden van een inschrijfformulier en de betaling van het inschrijvingsgeld (eenmalig) en jaarlijkse lidgeld.

2.2. Na inschrijving ontvangt u een (elektronische) ontvangstbevestiging, welke uw aanmelding definitief maakt voor de vereniging.

2.3. facturering gaat via iDEAL, of bankcontact.

2.4. Inschrijvingen worden in behandeling genomen na afleggen toelatingstoets voor leden buiten HSA.

2.5. Door de inschrijving verklaart u zich akkoord met de algemene voorwaarden.

 

Als lid kunt u zich aanmelden wanneer u een van de volgende diploma’s van HSA in bezit hebt of nog in opleiding bent:

  • CranioSacraal Therapie
  • Triggerpoint Therapie
  • Hirudo therapie voor paarden
  • Massage
  • Osteopathie
  • Shiatsu
  • Volleerd paarden revalidatie therapeut

 

Art. 3 Rechten en plichten

Onze leden zijn gebonden aan volgende plichten:  

3.1. De plicht om bijscholingen te volgen: bijscholingen ter waarde van 15 punten (volgens HSA) per jaar.

 

Puntenverdeling per jaar voor bijscholingen.

  • 1 dag 10 punten
  •  2 dagen 20 punten
  • 4 dagen 40 punten
  • 1 dag online bijscholing is gewaardeerd met 5 punten
  • 1 dag een gewone les bijwonen bij HSA is gewaardeerd met 5 punten
  • bijscholingen elders moeten gewaardeerd worden bij HSA

 

Art. 4 Contributie

Het beroepslabel haalt haar geldmiddelen uit jaarlijks lidgeld.

Er wordt eenmalig een inschrijvingsgeld gevraagd bij opstart van het lidmaatschap.

4.1. Lidgeld

​Het lidgeld is jaarlijks te betalen. Indien het lidgeld niet betaald is voor 5 januari van het desbetreffende jaar, dan wordt een aanmaning opgestuurd naar het betreffende lid.  Is er op 1 februari nog geen betaling gebeurt dan komt er een tweede aanmaning en op 15 februari de volgende. Is er op 1 maart nog geen betaling gedaan, dan kan BLPT beslissen om het lid onmiddellijk van de website, Whatsapp-groep, Facebook-groep te schrappen en van zijn zijde het lidmaatschap te onderbreken.

De​ ​leden​ ​betalen € 97.00 per jaar

Er geldt eenmalig inschrijfgeld van € 75.00.  ​

4.2. Betaling via iDEAL/ bankcontact

4.3. Opzeggen lidmaatschap

Een lid kan einde van het jaar zijn lidmaatschap opzeggen. Dit dient schriftelijk te gebeuren en ten laatste tegen 1 december van het lopende jaar. Hier geldt de verzenddatum van de mail. De Opzegging is pas geldig na bevestigingsmail van BLPT

 

Art. 5 Uitkomend voor de BLPT

5.1. Het aantal BLPT-bestuursleden bestaat ten minste uit vier personen.

5.2. Het BLPT bestuur blijft als er minder dan drie leden zijn, zolang er maar minimaal 2 BLPT-bestuursleden zijn.

5.3. Het BLPT bestuur bepaalt de agenda van de vereniging en zit de vergadering voor.

5.4  De maximale zittingsduur van het BLPT bestuur bedraagt 3 (drie) jaren. Binnen de zittingstermijn van drie jaar kunnen de BLPT-bestuursleden onderling van functie ruilen.

5.5. Geïnteresseerde afgestudeerde van HSA kunnen zich melden om eventueel in het bestuur te komen. Het zittende bestuur beslist of er een nieuw lid wordt aangenomen of niet.

 

Art. 6 Commissies

De Beroepslabel kent de volgende commissies:

6.1. Een klachtencommissie

De klachtencommissie is gebaseerd op de Wet van 29 mei 1995, houdende regels ter zake van de behandeling van klachten van cliënten van zorgaanbieders op het terrein van de maatschappelijke zorg en gezondheidszorg

http://wetten.overheid.nl/BWBR0007414/2015-01-01

 6.1. De commissie nascholingen

De BLPT zal meerdere nascholingen en cursussen organiseren per jaar. We willen graag de leden de optie geven om zich te ontwikkelen in het vakgebied.

 

Art. 7 Aansprakelijkheid

7.1. De aansprakelijkheid van BLPT, waaronder mede begrepen de wettelijke aansprakelijkheid voor door haar ingeschakelde derden, voor vermogensschade en immateriële schade, inclusief gevolgschade, waarvan het ontstaan aan BLPT toerekenbaar is, is in alle gevallen beperkt tot ten hoogste de factuurwaarde van het gedeelte van de opdracht, waaruit de aansprakelijkheid voortvloeit.

7.2. BLPT aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade aan (persoonlijke) eigendommen van deelnemer of een lid van BLPT.

7.3. Al het door BLPT ontwikkelde en/of samengestelde onderwijsmateriaal dan wel ander werk, voortvloeiend uit of verband houdend met een opdracht, is op zorgvuldige wijze, naar beste weten samengesteld. Evenwel kan BLPT op geen enkele wijze instaan voor de juistheid en volledigheid ervan. BLPT aanvaardt dan ook geen enkele aansprakelijkheid voor de schade van welke aard dan ook, die het gevolg is van handelingen en/of beslissingen, die gebaseerd zijn op de bedoelde materialen en werken.

7.4. BLPT is niet aansprakelijk voor schade of letsel aan personen en/of dieren. De opdrachtgever neemt op eigen risico deel aan een behandeling.

 

Art. 8 Klachten – geschillen

8.1 De klachtenregeling is bedoeld om betrokkenen van de BLPT de gelegenheid te geven klachten in te dienen en om deze klachten zo goed mogelijk te behandelen. Tevens dient de klachtenregeling om te voorzien in de bescherming van de belangen van de klager en verweerder tijdens het onderzoeken en afhandelen van de klacht.

8.2. Het indienen van een klacht ontslaat het lid niet van haar betalingsverplichting.

8.3 Op klachten zal binnen 4 weken worden gereageerd. 

 

8.4 Waar kunt u met een klacht terecht?

Voor al uw klachten kunt u in eerste instantie terecht bij diegene die het meest dicht bij uw klacht is betrokken: de medeleerling, leerkracht of collega. Leidt dit niet tot het gewenste resultaat, dan kunt u de aangewezen persoon voor het indienen van de klachten in de organisatie benaderen. Dit is binnen de BLPT Anderijn Peeters. Ze is bereikbaar via de mail: anderijpeeters@gmail.com.

 

Art. 9 Toepasselijkheid recht/geschillen

Op alle met Hippo Sofia Academie gesloten opdrachten is het Nederlands recht van toepassing.